Hi,
i'm using a form where i use 2 checkboxes with multiple items. Selecting goes well and when i use debugging i can see the selected output. In the email form the results stay empty. In the design part i named the name : interessevoorwerkzaamheden[] In the email form i use {data:interessevoorwerkzaamheden[]} but this does not seems to do the trick.
What am i doing wrong ?
i'm using a form where i use 2 checkboxes with multiple items. Selecting goes well and when i use debugging i can see the selected output. In the email form the results stay empty. In the design part i named the name : interessevoorwerkzaamheden[] In the email form i use {data:interessevoorwerkzaamheden[]} but this does not seems to do the trick.
What am i doing wrong ?
If the checkboxes can have multiple selections then it needs an array style name, like myname[]
Hi, yes i know. I have it; in the design part is comes with [] and also in the submit mail i have it like this : {data: interessevoorwerkzaamheden[]}
options i have :
Ondersteuning bij wedstrijden (parcourswacht, op-,afbouw materiaal, jureren)=Ondersteuning bij wedstrijden (parcourswacht, op-,afbouw materiaal, jureren)
Barbezetting=Barbezetting
Bestuur /commissies / administratieve taken (wedstrijd secretariaat, ledenadministratie)=Bestuur /commissies / administratieve taken (wedstrijd secretariaat, ledenadministratie)
Training geven of ondersteuning bij trainen=Training geven of ondersteuning bij trainen
Nieuwsbrief (redactielid, kopij verzorgen voor nieuwsbrief)=Nieuwsbrief (redactielid, kopij verzorgen voor nieuwsbrief)
Onderhoud / schoonmaken van de accommodatie=Onderhoud / schoonmaken van de accommodatie
Sponsoring (werven van,en contacten houden met sponsors en adverteerders)= Sponsoring (werven van,en contacten houden met sponsors en adverteerders)
Organiseren van (niet atletiek gerelateerde) evenementen=Organiseren van (niet atletiek gerelateerde) evenementen
Anders, voeg een opmerking toe=Anders, voeg een opmerking toe
Ik ben reeds vrijwilliger, en vul mijn huidige taken bij opmerkingen in= Ik ben reeds vrijwilliger, en vul mijn huidige taken bij opmerkingen in
and this is submitmail :
Ik wil bijdrage aan : {data:interessevoorwerkzaamheden[]}
options i have :
Ondersteuning bij wedstrijden (parcourswacht, op-,afbouw materiaal, jureren)=Ondersteuning bij wedstrijden (parcourswacht, op-,afbouw materiaal, jureren)
Barbezetting=Barbezetting
Bestuur /commissies / administratieve taken (wedstrijd secretariaat, ledenadministratie)=Bestuur /commissies / administratieve taken (wedstrijd secretariaat, ledenadministratie)
Training geven of ondersteuning bij trainen=Training geven of ondersteuning bij trainen
Nieuwsbrief (redactielid, kopij verzorgen voor nieuwsbrief)=Nieuwsbrief (redactielid, kopij verzorgen voor nieuwsbrief)
Onderhoud / schoonmaken van de accommodatie=Onderhoud / schoonmaken van de accommodatie
Sponsoring (werven van,en contacten houden met sponsors en adverteerders)= Sponsoring (werven van,en contacten houden met sponsors en adverteerders)
Organiseren van (niet atletiek gerelateerde) evenementen=Organiseren van (niet atletiek gerelateerde) evenementen
Anders, voeg een opmerking toe=Anders, voeg een opmerking toe
Ik ben reeds vrijwilliger, en vul mijn huidige taken bij opmerkingen in= Ik ben reeds vrijwilliger, en vul mijn huidige taken bij opmerkingen in
and this is submitmail :
Ik wil bijdrage aan : {data:interessevoorwerkzaamheden[]}
First of all, paste your debug here. That would be super helpful.
Secondly, you don't want the square brackets in the shortcode call. Just use {data:interessevoorwerkzaamheden}
.... except don't, because that will give you an array and it will print out badly. What you PROBABLY want to do is use
OR better
You can get the FREE shortcodes reference from my site (link in sig) for more information.
Secondly, you don't want the square brackets in the shortcode call. Just use {data:interessevoorwerkzaamheden}
.... except don't, because that will give you an array and it will print out badly. What you PROBABLY want to do is use
{data.join[<br>]:interessevoorwerkzaamheden}
OR better
{data.ul:interessevoorwerkzaamheden}
You can get the FREE shortcodes reference from my site (link in sig) for more information.
Debug :
Array
(
[chronoform] => RKHAV_lidmaatschap_2019_v5
[event] => submit
[ik_wil_graag] => lid worden van RKHAV
[voornaam] => stefan
[achternaam] => de Block
[email] => stefandeblock@kpnmail.nl
[soortlidmaatschap_lid_worden_van_rkhav] => Jeugd (11 jaar of jonger)
[straat_lid_worden_van_rkhav] => straat
[nummer_lid_worden_van_rkhav] => nummer
[postcode_lid_worden_van_rkhav] => postcode
[woonplaats_lid_worden_van_rkhav] => woonplaats
[land_lid_worden_van_rkhav] => land
[geslacht_lid_worden_van_rkhav] => vrouw
[geboortedatum_lid_worden_van_rkhav] => geboortedatum
[telefoonnummer_lid_worden_van_rkhav] => telefoonnummer
[mobiel_lid_worden_van_rkhav] => mobiel
[Eerder_lid_geweest_van_een_andere_vereniging_lid_worden_van_rkhav] => nee
[Ingangsdatum_lidmaatschap] =>
[akkoordvoorwaarden_lid_worden_van_rkhav] => ja
[akkoordbeeltenispublicatie_lid_worden_van_rkhav] => ja
[voornaamvrijwilliger] => voornaam
[achternaamvrijwilliger] => achternaam
[vrijwilligeremail] => email
[vrijwilligertelefoon] => telefoon
[afwijkend_adres] => nee
[vrijwilligerhobbies] =>
[ehbodiploma] => ja
[interessevoorwerkzaamheden] => Array
(
[0] => Ondersteuning bij wedstrijden (parcourswacht, op-,afbouw materiaal, jureren)
[1] => Barbezetting
[2] => Bestuur /commissies / administratieve taken (wedstrijd secretariaat, ledenadministratie)
[3] => Training geven of ondersteuning bij trainen
[4] => Nieuwsbrief (redactielid, kopij verzorgen voor nieuwsbrief)
)
[interessevoorcursus] =>
[opmerkingen_lidmaatschap] =>
[ik_ga_akkoord_met_de_privacy_policy] => ja
[g-recaptcha-response] => 03AOLTBLQKxTxVW-7WjvkhzC7v0r0AnZEnEzXt-Qqp5UZ4yx9GIkeK_1vzh75EnZ9zzpjKasiRPg2sr34QdXPwH66NQGOUbjlo-WSxR9fRK_Tf828bhZUKCHrurY4Onq_QuHMSteTxszq2wfKkCzoZhI5LMZsY4pyWJy-DSB64QAmUEgBOKA5VBiowJnISBEYX7Dq1T1cmiYTKMLHgcwH5WHsCnNyBoB8iyqJUv9axyKTqvf7gAd5cxhOgeFz_RgAx_GVDbIZ01ocae6jf7oANwX5cGx27AS95lqe-N6DtzfjwtaQXz5SR3uTr5eYQxDn7wwytJ7QGfuNB
[button143] =>
[9a340e21427050398ca8874080290659] => d54d9b38b935f03f16c0c2efeacadd4e
[Itemid] => 1159
[option] => com_chronoforms6
[view] => form
)
See my edited post.
I replaced in the submit form {data:interessevoorwerkzaamheden} tot
but does not do the trick; am i doing something wrong ?
{data.ul:interessevoorwerkzaamheden}
but does not do the trick; am i doing something wrong ?
No spaces
Hi,
there are no spaces :
Ik wil bijdrage aan : {data.ul:interessevoorwerkzaamheden}
In heb interesse in een cursus : {data.ul:interessevoorcursus}
and this is in the design mode :
interessevoorwerkzaamheden[]
but still no working;
there are no spaces :
Ik wil bijdrage aan : {data.ul:interessevoorwerkzaamheden}
In heb interesse in een cursus : {data.ul:interessevoorcursus}
and this is in the design mode :
interessevoorwerkzaamheden[]
but still no working;
it works! in the design mode forgot to remove the []
thank you!!
thank you!!
hmm, to early🙂 works only when i adjust one the checkboxes; when remove both [] there is only one output
and now it really works; i suppose a space ;(
and now it really works; i suppose a space ;(
In designer, the field name needs the brackets. You don't need the brackets in the {data:} call.
This topic is locked and no more replies can be posted.